úvodní foto: Eleonora Proietti – eleonoraph

Měsíc leden v páske módě znamená – Pitti Uomo. Myslím, že dále netřeba již představovat veletrh, který se každý půl rok koná ve městě Florencie, v Itálii.

Posedávam v kavárně a přemýšlím, co jiného přinést, než jen fotoreport, který můžete vidět na nezčetném množství serverů. Ale v momentě, když se zamyslím nad tímto veletrhem, nemohu z hlavy dostat vtipný a přesto výstižný dokument pořízený v průběhu minulé sezóny – The Life Of Pitti Peacocks.

Od doby, co dění na tomto veletrhu sleduji (a stejně tak od mé poslední návštěvy), pozoruji jak se věci mění a vyvíjí. Aktuálně mě však nejvíce bavilo sledovat sociální sítě určitých krejčovství a s nimi spolupracujících influencerů (jak já nerad toto slovo používám). Salóny připravovaly pro tyto pány obleky na míru (bespoke), které pak mohli napřímo prezentovat a získat tak vynikající výstup a materiály pro svoji potřebu.

Příjemné bylo vidět vývoj několika těchto pánů, kteří dobře využili své obliby na sociálních sítí. Napřiklad Mr. Raro, známa to postava, tuto sezónu už jako vystavovatel při představení limitované kolekce obuvi pod svoji značkou. Bloger Fabio z The Bespoke Dudes také jako vystavovatel značky TBD eyewear, která se těší velké oblibě v této komunitě. Nenabízí žádný originální design brýlí, spíše reflektuje tvary z dob dřívějšísh. Sám je ale mám a s kvalitou zpracování i tvarem jsem velice spokojen.

Právě proto také uspořádal ve spolupraci s Perrier-Jouët večeři pro významné osobnosti a influencery z oboru. 36 pánů se tak setkalo, aby předvedli svá tuxeda, společně se pobavili a socializovali se. A tak jsme mohli Fabia na mystories těchto pánů vidět z doslova různých úhlů … Pojďme nasát trochu této atmosféry společně:

Ani z mála však tato událost nepřekoná z mého pohledu setkání, která před pár lety uspořádal Scott Schuman, The Sartorialist.

Přemýšlím, zda-li to bylo tím, že Scottovi především šlo o společně strávený příjemný večer, a nevyužít takovou událost jako dobré PR, nebo zda-li to bylo i dobou a abstinencí snapchatu / instagramových my-stories… Nebo zda-li jen zpracováním videa a tím, jak sám Scott módu a toto prostředí vnímá. Z mého pohledu to asi byla kombinace toho všeho…

A tak mi, ať už z pohledu influencera (aie! touché), ale take z úhlu pohledu klienta, přijde zajímavé, jak v dnešní době funguje tato reklama a propagace. A to i ve spojitosti s Pitti Uomo. A obecně  vývoj a směr “sartorial” prostředí.

Ale zpět k tomu, co nám Pitti (mimo dění u vystavovatelů) přineslo a ukázalo. Návrat slaví skládané kalhoty (v plánu si na další sezónu pořídit další, líbí se mi tento střih, je to jiné) a stejně tak volnější střihy. Pitti však není modlou a návodem, jak bychom se měli oblékat, čím se řídit. Může nás však jistým způsobem inspirovat.

Jaký je váš názor a pohled na Pitti Uomo? Na tyto influencery?

Off record: Čeká nás další Styleclub, sledujte facebook a pojďme se potkat a povykládat si o tom třeba i osobně.